2014. július 28., hétfő

Vázlat... és pár tanács az akril festéshez

 Egy tesztet akartam ma írni a Kallos dekorlakkokról, de annyira berágtam rájuk, hogy ez ma csak lehangolna, amire meg semmi szükségem nincs. A héten egy kiállítás megnyitóra megyek, ezért az alkalmi  ruhámhoz próbáltam kitalálni egy manit. Bár lehet nem is veszem fel a ruhát, felveszem a manit... :D
Mostanában hihetetlen mit művelek öltözködés terén, lehet hippi ruhákba kéne járnom...valahogy semmi se stimmel amióta körmölök.
Végre a 000-ás ecset is kipróbálásra került. Ez annak köszönhető, hogy a fehér Kallos lakk egyáltalán nem műxik.. :(
A manit most csak a bal kezemre festettem fel, egyébként mind a kettőre el szoktam készíteni.
Mondjuk ezt nehéz lesz felpepecselni a jobb kezemre, én úgy szoktam, hogy amennyi sikerül, ami nem azt letörlöm, és mehet rá az egyszínű lakkozás.
Múltkor valaki megkérdezte: - Mi az a sok szín a kezeden?!
...Vázlat... :D


 A fehér csíkokat akril festékkel készítettem, a 000 ecsettel. Szuper hajszálvékony vonalakat lehet vele húzni.
A fekete a gyatra Aden dekorlakk, ami ennyit bír kipréselni magából... de ide pont jó.
A fehérek között az Aden multiholós dekorlakkja csillan ki, nagy kedvencem, nem tudom elmondani mennyire szikrázik a fényben. Sokkal szikrázóbban, ha van rajta fedő lakk...
Az alap barna, az Oriflame The One Mulberry Mauve, itt ugyan 1 rétegben szerepel, de két rétegben önmagában is csodaszép, mivel magasfényű a finise. Egész jól szárad!


A csíkok szögét el kell találni, hogy szép nőies legyen. A fehér csíkok kezdőpontjánál rávastagítottam, hogy ráerősítsek a szabadkézi hatásra. A feketék, egy lendület vonalak.
Az elvékonyodó csíkok átmenetes hatást keltenek, az élénk fehér kezdőpontok kihangsúlyozzák a köröm hegyét.


Pár tanács az akrilfestéshez.
A 000-ás ecsetet az Ázsia centerben vettem, úgy emlékszem 400.- Ft-ért, ennél többet egy kezdőnek nem érdemes beruházni hasonlóra. Viszont ezt az ecsetet ajánlom, mert a Moyra shopban kapható ecsetszettek borzalmasak-ugyanilyenekbe az Ázsiában is belefuthattok. A látszatra vékony ecsetek valójában bumszlik! Ezzel az ecsettel már finom munkát lehet készíteni.


Végül itt a fehér művész akril festék amit használok.
Rengeteg színben kapható a Rayher Kreatív Centrumban a József körúton. Nagy adag 59ml, ami 490.-, de ha kifogjátok a rayher hírleveles akcióját, akkor 390.-... Interneten is lehet tőlük rendelni. Én inkább ezt ajánlom, mint a Moyra 7ml-es festékeit 590.-ért.
Ezzel a nagyobb adaggal meg lehet tanulni gazdálkodni. Nem szólva arról, hogy kezdetben több megy kárba mint pocsékba. :D
Az akril festék vízzel hígítható, és gyorsan szárad, a színek szuper jól keverhetők egymással.
A vékony ecsetek hamar beszáradhatnak, tartsunk kis tégelyben vizet az asztalon, amikor festünk, hogy bármikor kimoshassuk az ecsetet, illetve hígíthassuk a festéket. Nedves és száraz zsepiket is tegyünk a kezünk ügyébe, amibe törölgethetjük az ecsetet. Valamelyik külföldi bloggernél láttam, hogy vizes szivacsos mosogató kendőre tette a festéket, hogy ne száradjon ki hamar.
Ja és fedőlakk, fedőlakk, fedőlakk! Különben lekopik, vagy lepattan a szép munka!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon csinos manikűr :)
    Azt nem tudom, festek-e valaha akrillal, de a tanácsok hasznosak :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Feketét,fehéret érdemes venni annak, aki szereti a vékony vonalú dekorlakkokat, ezzel sokkal finomabban lehet festeni.

    VálaszTörlés